Çorum'dan Suriye Halkına Yardım Götürüldü

Çorum Suriye Halkı İle Dayanışma Platformu ilk yardım tırını İHH. aracılığı ile Suriye halkına ulaştırdı.

HAKSÖZ-HABER

Çorum’da Suriye halkına yardım ulaştırmak için oluşturulan Suriye Halkıyla Dayanışma Platformu İlk Yardım Tırını İHH İnsani Yardım Vakfı İle mağdur Suriye halkına ulaştırdı.

Yardımlara İHH İl Temsilcisi Selim Özkabakçı ile Özgür-Der Çorum Şubesi Başkanı Bülent Gökgöz refakat etti.

Selim Özkabakçı, gözlemlerini kısaca şöyle anlattı:

İHH’nın Reyhanlı bürosu aracılığı ile hastanelerdeki savaş mağduru yaralıları ziyaret ettik. Buradan katil Esat ordusunun çocuk, kadın, genç ayırmadan yaptığı saldırıların sonuçlarına canlı olarak şahit olduk. Birçok genç genellikle iki ayağından birden vurulmuş. Bazılarının iç organları iflasın eşiğinde ölümü bekliyor. Bazı çocukların ayağı kopmuş protez alınmasını bekliyor. İHH Reyhanlı’da, Kilis’te binaları kiralayarak bakım evleri oluşturmuş buralarda hastaneden çıkan ancak pansumanı devam eden yaralı savaş mağdurlarının tedavileri devam etmekte. Türkiye’ye sığınabilenlere şehir merkezlerinde evler kiralanmış çok sayıda Suriyeli sığınmacıya destek olunmakta.

Sınırlara gelen Suriyelilere İHH sınır bölgesinde çadır kent oluşturmuş. Bu kamplarda bulunanlar çadırlarda ve yoksulluk içerisinde hayatlarını devam ettirmeye çalışmaktalar. Yardım kuruluşlarından gelecek yardımları beklemekten başka çareleri de yok. İHH bu bölgede beş bin kişiye günlük üç öğün sıcak yemek vermekte.

Tabii birde Suriye’nin içinde olanlar var savaşın yaşandığı asıl mağduriyetin olduğu yerler. Biz Azaz şehrine ve birazda ilerisine kadar gittik ve bölgeyi yakından gördük. İnsanlarla ve direnişçi mücahitlerle görüştük. Azaz’a girdiğimizde iki gün önce bombardıman olduğunu öğrendik. Azaz’ın yüz bin civarında nüfusu var. Ben daha öce Suriye’ye defalarca gittim Azaz’da da bulundum. Ancak gördüklerim beni dehşete düşürdü. Bombalar birçok binayı yıkmış, Azaz hayalet bir şehre dönmüş. Sokaklarda insanlar hayatta kalma mücadelesi veriyor. Yokluk ve soğuk her yere damgasını vuruyor tabi bundan en çok çocuklar ve kadınlar etkilenmiş durumda.

İHH’nın Suriye sınır bölgede özellikle Reyhanlı bürosu ve Kilis temsilciliği Suriye yardımları konusunda özverili bir çalışma ortaya koymaktalar. Kardeşlerimize yaptıkları çalışmalardan ve bizlere gösterdikleri yakın ilgiden dolayı teşekkür ediyoruz. Suriye’de İHH’dan başka hiçbir yardım kuruluşuna rastlamadık.

Suriye’nin iç bölgelerinde mağduriyet daha fazla. Savaş devam ediyor, hayat durmuş belki yakında Suriye’den açlık ölümleri haberleri alacağız. Bizler bu tablo karşısında sorumluyuz ve sorumluluğumuzu yerine getirmek zorundayız. Suriye bizim sınavımız.

Yardımsever halkımızın destekleri gelmeye devam ediyor Çorum olarak Suriye için ikinci tır yardımı tamamlamaya az kaldı inşallah kısa bir zaman sonra bu yardımları da Suriye halkına ulaştıracağız. Bir ton un bedeli 950 TL en acil ihtiyaç un, Makarna, bakliyat, kullanılmamış kaban, bot, battaniye. Yardımsever çorum halkının desteklerini bekliyoruz.

Emeği geçen herkesten Allah razı olsun.